Friday, November 12, 2010

Sebelum Baca Angkat Kening Ye ^_*

Nei tanganla bukan kening....

Kisah  bermula ketika dalam makmal biologi, Ali dimarahi oleh Cikgu Mat yang memang terkenal kerana suka melawak.

Cikgu Mat: Kamu tahu kan, semua murid mesti membawa katak untuk amali. Tapi kenapa kamu bawa kodok? 
Ali: Tapi cikgu, ini kan katak, bukannya kodok.
Cikgu Mat: Itu saya tak mahu tahu. Sekarang kamu keluar. Jangan masuk makmal saya sebelum kamu membawa katak.

Dengan longlai Ali menuju keluar makmal. Di pintu pagar, Ali terserempak dengan Azwan, rakan sekelasnya yang kebetulan terlambat.

Azwan: Kenapa? 
Ali: Saya diusir keluar dari makmal kerana cikgu kata saya membawa kodok.
Azwan: La. ini katak lah, bukan kodok. Tak apa, biar saya yang bercakap dengan Cikgu Mat. 

Ketika mereka sampai di depan makmal, belum sempat Azwan hendak bercakap sepatah katapun, Cikgu Mat sudah menengking.
Cikgu Mat: Ali, kamu ni mengapa? Tadi kamu bawa kodok, sekarang kamu bawa monyet pulak.

Huhu apa motif aku tulis cerita ni kat blog aku...ntahla. Sambil bosan - bosan aku menjelajah ke satu blog yang agak menarik...ni dia klik 

Macam orang x da kerja...dah habis exam kan...bercakap pasal blog tadi...ada 1 lagi cerita yang menarik perhatianku: 

Teruna: Akhirnya inilah saat yang aku tunggu sekian lama

Dara: Apakah kau rela kalau aku pergi?

Teruna: Tentu tidak! Jangan sesekali kau berfikiran begitu!

Dara: Apakah kau mencintaiku?

Teruna : Tentu! Selamanya akan tetap begitu!

Dara: Apakah kau pernah berlaku curang?

Teruna: Tidak ! Aku tak akan melakukan hal seburuk itu!

Dara: MAhukah kau menciumku?

Teruna: Ya! 

Dara: Sayangku….!

Sesudah 5 tahun perkahwinan….
Sila baca dari bawah keatas

tamat................tesis menanti...........aku masih malas.........
mood seperti kain dijemuran....lambat dan lembap

No comments: