Thursday, November 4, 2010

Mencari Sesuatu Yang Bermakna Dalam Hidup??

Ya, aku mencari sesuatu dalam hidup aku. Ape dia??? Aku pun x pasti...Biarpun ia harus melalui satu ruang yang panjang, tetapi kuharap ia tetap bernilai. Persis pepatah lama Cina yang berbunyi: andai inginkan kebahagiaan setahun, semailah benih, andai inginkan kebahagiaan sepuluh tahun, tanamlah pokok dan andai inginkan kebahagiaan seratus tahun, didiklah manusia.

Benarkah???

Baru - baru ni aku exam...3 paper...sangat susah: Kimia Organik II, Penyelidikan Operasi, dan Analisis Nyata. Sejujurnya, semua hancur lebur. Satu je benda yang kuharap...aku x kena repeat paper. Aku xnak extent. Kalau boleh aku mahu bekerja secepatnya dan membantu ibuku.

Walau besar bagaimanapun harapanku aku tetap sama seperti dulu:

Akhirnya setelah berusaha untuk bertahan:

Ni lah rupa aku masa exam:
Aku kecewa....

Kini aku hanya mampu...

Bisik pada bulan,
Pancarkan sinarmu sedalam hatiku,
Cerahkan jiwa secerah jasadmu,
Moga perasaanku tersenyum sepertimu.

Bisik pada bayu,
Tiuplah selembut baldu,
Agar dapat mendamaikan kalbu,
Agar dapat merawat duka pilu...

p/s: sekarang ini, yang penting ialah melayakkan diri untuk menjadi di kalangan orang yang melihat Allah pada Hari Akhirat kelak :)Amin...

No comments: