Thursday, February 10, 2011

Trip to Melaka

Destnasi: Melaka
Tarikh: 19 - 20 Januari 2011 (2 hari 1 malam)
Penginapan : Homestay Taman Merdeka Jaya 2
Ahli Rombongan: 16 orang bakal guru Matematik...insyaAllah..
Pengangkutan: 4 biji kereta

Hari Pertama
Ketika baru sampai..sambil menunggu sebuah lagi kereta yang sesat.
Mahu mencari sesuap nasi....adeh lapar!!!!
Bergambar bersama kuda polis peronda
Kereta Kebal.
Istana Kesultanan Melaka.
Menghadap raja.
Lakonan semata-mata.
Tempat Pengistiharan Kemerdekaan.
Kota A Famosa.
Model Tudung
Malam
Muzium Kapal
River Cruise
Hari Kedua
Zoo Melaka
Nei antara gambar yang sempat kuambil...yang paling menarik di zoo nei aku dapat naik kuda...malang sekali tiada gambar dalam simpananku.....nevermind walaupun 1 pusingan kecil je...aku tetap teruja.
Selepas pusing Melaka kami semua ke Pantai Port Dickson...juga tiada gambar dalam simpananku. Ni dia wajah-wajah kami.....
   Dari kiri belakang: Wani, Sue, Nora, Nun, Ekin, Wan, Cik Nin.
Dari kiri depan: Zaa, Miza, Ayu, Cik Pjah, Cik Pulau, Gje, Fizah. Moni, Eee

Moga ukhwah yang terbina akan kekal terjalin...amin..

Marilah kita "Berfikir Di Luar Kotak Pemikiran (Nukilan: Miazlan Madah Sahabat)
  • Terlalu sukar menjalin persahabatan dan memutuskan persahabatan..kerana persahabatan terjalin melalui pertautan hati bukannya pertautan fikiran.
  • Bila kau bersedih, sahabat akan turut merasai kesedihanmu, tetapi saat kau bahagia dan terlupa akan dirinya, sahabat akan terus mendoakan kebahagiaan buatmu bersama segaris senyuman.
  • Sahabat sejati adalah seseorang yang sentiasa memberi erti, memberi makna dan memberikan rasa cinta yang tulus. Semua orang inginkan sahabat sejati tetapi tidak semua akan memilikinya. Ramai juga yang telah menikmati indahnya persahabatan, tetapi ramai juga yang menangis kerana dikhianti. 
  • Memiliki satu sahabat sejati adalah lebih baik daripada memliki seribu teman yang mementingkan diri sendiri.
Tiga perkara yang membolehkan kita kenal seseorang...
  1. Tidak akan diketahui seseorang itu pemaaf melainkan ketika dia marah. 
  2. Tidak akan dikenal keberanian seseorang kecuali ketika dia sedang berjuang. 
  3. Tidak akan dapat dikenal sahabat kecuali ketika kita bersedih.
Hati-hatilah memilih sahabat, kerana sahabat adalah cerminan peribadi. Berkawanlah kerana Allah untuk mencari redha-Nya.

10 comments:

CahayaCintaIlahi said...

besh kan g melaka
kte pun bercuti kat melaka hari tu huhu

PReDicToR said...

yup sgt best....wlupn dah brkali2 g...ttp x jemu..
warisan sejarah malaysia

cik pulau said...

eh eh.. gmaba cik pulau pn ada gak.. hehehe..
cik pulau tak buat pn entri pasal trip tu..
sumenye tersemat indah dalam kotak memori cik pulau..
sungguh indah saat itu..
ceeewaaahh... :D

NouRa said...

3perkara y mbolehkan kite kenal seseorg.
i love those!!
:):)
me pn lame gile xupdate.
huhuh

PReDicToR said...

cik pulau: ermmm blehla....

ekin: lame x bace blog kamu huhu

::wAniEe,,(",):: said...

like like ..espcly nukilan tuuu..hehe

Gimi said...

bestnye...
x pernah g melaka..
hurmm..

PReDicToR said...

wani: ermm ciplak nukilan org lain huhu

gimi: ade rezeki nt g la ye...rugi x g...

Cik Nin said...

suka gmbar yg caption die model tudung tu. hehe...

PReDicToR said...

cik nin..blehla nt kte wat fesyen vough td huhu